Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015

Προτεραιοποιώντας* την παραγραφή

Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης

Μήπως τον είχα αδικήσει τον Ντέπιουτη, όταν έγραφα ότι «δεν δικαιούται δια να ομιλεί», τότε που μίλησε για εκτσογλανισμό της πολιτικής ζωής από τον Τσίπρα;

Είχα, φευ, εδραία την πεποίθηση ότι η αριστερά έχει άλλο ήθος ή μάλλον ότι έχει ήθος. Τώρα που η αριστερά αναρριχήθηκε στην εξουσία και έδειξε, με άξιους δασκάλους τους προσχωρήσαντες Πασόκους,  το πρόσωπο τής εφόρμησης στον δημόσιο κορβανά από μία παρέα κωλόπαιδων, σε τίποτε δεν διαφέρει από τον Ντέπιουτη και όλες τις άλλες παρέες που μας κυβέρνησαν μέχρι σήμερα. Ή μάλλον, τούτοι ‘δω είναι νομπελίστες της απάτης και της ψευδολογίας. Δεν είναι παίξε γέλασε.
            «Όπως πληροφορούμαι, στο Λονδίνο έχει γίνει πάρτι με τις μίζες που δόθηκαν για να δρομολογηθεί η μεγάλη κλοπή των ελληνικών τραπεζών, μέσω των οποίων θα ληστευτούν οι Έλληνες. Λέγεται δε πως όλοι έπιναν στη υγεία των κορόιδων. Σε αυτών που είναι τόσο ανόητοι, ώστε να τους κλέβουν και να χαίρονται, επειδή πέτυχε η ανακεφαλαιοποίηση και θα διασωθούν οι τράπεζες, για να τους πάρουν τα σπίτια και τις επιχειρήσεις τους!» [Βασίλης Βιλιάρδος 26.11.2015].  Κι’ αν οι κυβερνώντες είναι ανόητοι, ποιοί πήραν τις μίζες εξαπατώντας τους κυβερνώντες;  
Mόλις ανέλαβαν την 25.01.2015 οι «ανόητοι», ο Νικολούδης είπε πως είναι έτοιμος για μεγάλες εισπράξεις από τη λίστα Lagarde. Όλοι μαζί δε έλεγαν εν χορώ ότι τίποτε δεν θα παραγραφεί, ότι θα εισπραχθούν δισ. επί δισ. και άλλες μεγαλοστομίες!
Και ξαφνικά την 03.04.2015 ο Νικολούδης, μιλώντας στη Βουλή,  χαρακτήρισε «εξαιρετικά δύσκολες» τις έρευνες γύρω από τις διάφορες λίστες φοροδιαφυγής αλλά και στις offshore εταιρίες που αποτελούν εστίες «μαύρου χρήματος». «Ο έλεγχος είναι εξαιρετικά δύσκολος δεδομένου ότι η Ελβετία θεωρεί ότι τα στοιχεία έχουν αποκτηθεί παράνομα και αρνείται να δώσει πληροφορίες. Το να επιχειρήσει κάποιος φορολογικό έλεγχο στηριζόμενος μόνο στη λίστα Λαγκάρντ ή Λουξεμβούργου ή Νικολούδη είναι περίπου βέβαιο ότι θα καταλήξει σε λανθασμένα συμπεράσματα. Ο σωστός τρόπος είναι: μαζί με άλλα στοιχεία να γίνουν συνεκτιμήσεις. Να βρω για παράδειγμα εάν ο «χ» φορολογούμενος που βρίσκεται στην λίστα, έχει παράλληλα αλλού καταθέσεις, μετοχές και τη συνολική εικόνα να την αντιπαραβάλω με το τί δηλώνει».** Πάντως, επισήμανε ότι έχει δοθεί εντολή να επισπευσθούν οι έλεγχοι για τη λίστα Λαγκάρντ.
[ΣΗΜ: εγώ γιατί θυμάμαι ότι αρκετοί λίσταρχοι είχαν κληθεί από τους εφοριακούς με το ερώτημα: «οι ετήσιες δηλώσεις σας δεν δικαιολογούν το ποσό που αναγράφεται στη λίστα. Πώς το αποκτήσατε;». Επίσης, γιατί θυμάμαι ότι οι συγγενείς του Ποπάι  εδιώχθησαν; Με παράνομα στοιχεία έγινε η δίωξη και πλήρωσαν αυτοί τον αναλογούντα φόρο;
            Και έρχεται ο Παπαροτρύφων προ της 20.09.2015 και μας λέει:
«Σε ότι αφορά τις λίστες δεν έχει ελεγχθεί μεγάλο ποσοστό και κινδυνεύουν με  παραγραφή, αν τις αγνοήσει η επόμενη Βουλή, στις 31 Δεκεμβρίου του 2015. Σε σχέση με τη λίστα Λαγκάρντ από τις 2062 περιπτώσεις έχει τελειώσει ο έλεγχος σε πάνω από 150 υποθέσεις ».
            Ο ίδιος μας είπε  μετά την 20.09.2015:  «Στις προγραμματικές δηλώσεις της η κυβέρνηση είπε ότι θα εισαχθούν ρυθμίσεις για παράταση παραγραφής. Εμείς ανοίξαμε το θέμα και εμείς είπαμε ότι θα δοθεί λύση. Τελειώνει αυτή η ιστορία και θα έρθει η διάταξη. Εσείς όμως αναφέρατε τί έγινε εκείνη την διετία που χάθηκε η λίστα Λαγκάρντ; Ακούμε κριτική που μας βγάζει από τα ρούχα μας».  
Ε, διαβάστε τώρα τι λένε οι κυβερνώντες «ανόητοι» με νόμο:
Με τον ν. 4342/2015 αντικατέστησαν το άρθρο 26 του ν. 4174/2013. Το ξανααντικατέστησαν με τον ν. 4346/2015 για νομοτεχνικούς, λέει, λόγους.  Στις αντικαθιστώσες διαταξούλες ορίζονται και τα εξής:
«β. Τα όργανα της Φορολογικής Διοίκησης, που είναι αρμόδια για τον έλεγχο και τον βάσει αυτού προσδιορισμό των δημοσίων εσόδων, κατά τις διατάξεις της περίπτωσης α' της παρούσας παραγράφου, υπέχουν πειθαρχική, αστική και ποινική ευθύνη για την παραγραφή αυτών, μόνον ως προς τις υποθέσεις που προτεραιοποιούνται, σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 4174/2013. Για τις υποθέσεις που τους έχουν ήδη ανατεθεί προς έλεγχο ή για τις οποίες έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος υπέχουν πειθαρχική, αστική, και ποινική ευθύνη μόνον για αυτές που θα προτεραιοποιηθούν προς έλεγχο, σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 4174/2013. Οι ρυθμίσεις της παρούσας παραγράφου δε θα ισχύουν σε περίπτωση που ο έλεγχος δεν ολοκληρωθεί για λόγους ανωτέρας βίας ή χωρίς υπαιτιότητα των οργάνων της Φορολογικής Διοίκησης. …
θ. Ειδικά, για τις υποθέσεις του τελευταίου εδαφίου της περίπτωσης 1γ της υποπαραγράφου Δ.7 του ν. 4336/2015 (Α' 94), τα όργανα της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΟΕ, συμπεριλαμβανομένου και του Ειδικού Γραμματέα ΣΔΟΕ, δεν υπέχουν αστική ή πειθαρχική ή ποινική ευθύνη για τυχόν παρέλευση του χρόνου παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου προς έλεγχο».
Άρα, οι ελεγκτές δεν έχουν ευθύνη στην περίπτωση παραγραφής υποθέσεων, για τις οποίες δεν έχει δώσει προτεραιότητα ο ΓΓΔΕσόδων. Προτεραιοποιεί [ουάου] δηλαδή ο ΓΓΔΕσόδων την υπόθεση του Χ και όχι τη δική μου. Για τη δική μου δεν τρέχει τίποτε, αν παραγραφεί. Ποιός θα το μάθει, αφού τα κριτήρια επιλογής των ελεγκτέων υποθέσεων δεν δημοσιοποιούνται, όπως ορίζει και πάλι ο νόμος; [«Οι υποθέσεις που ελέγχονται κατά προτεραιότητα, επιλέγονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου ή, εξαιρετικά, με βάση άλλα κριτήρια, τα οποία καθορίζονται από τον Γενικό Γραμματέα και δεν δημοσιοποιούνται.»]
Αλλά τί ορίζει το τελευταίο εδάφιο της περίπτωσης 1γ της υποπαραγράφου Δ.7 του ν. 4336/2105 σε σχέση με υποθέσεις, για τις οποίες δεν υπέχουν ευθύνη οι ελεγκτές σε περίπτωση παραγραφής;
«γ. Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται οι λεπτομέρειες και κάθε διαδικαστικό ζήτημα για τη μεταφορά 3.500 υποθέσεων που ελέγχονται από την Ειδική Γραμματεία του Σ.Δ.Ο.Ε. στη Γ.Γ.Δ.Ε. Με τον όρο «υπόθεση» νοείται έλεγχος συγκεκριμένου Φυσικού ή Νομικού Προσώπου. Η αντιμετώπιση των υπολοίπων υποθέσεων, που θα παραμείνουν στην Ε.Γ. του Σ.Δ.Ο.Ε. θα καθορισθεί με νομοθετική ρύθμιση μέχρι τις 30.10.2015».
            Άρα, για την παραγραφή των υποθέσεων της λίστας Lagarde δεν τρέχει τίποτε, αν παραγραφούν. Ουδείς αναμάρτητος. Δεν εντόπισα μέχρι στιγμής διάταξη που να παρατείνει την προθεσμία παραγραφής, όπως υποσχόταν ο κ. Τρύφων. Αν υπάρχει, ευχαρίστως να ανασκευάσω.
Ας θυμηθούμε και κάτι άλλο που είχε πει ο Ντέπιουτης στη Βουλή [10.11.2013], τότε που ο Αλέξης του «κόλλαγε» για τις μίζες των υποβρυχίων
  «έχετε υιοθετήσει τα στελέχη του Τσοχατζόπουλου, αλλά και τις συμβάσεις. Χτυπάτε εμένα αλλά έχετε στενό φλερτ με την κ. Κατσέλη. Χτυπάτε εμένα για τον Σκαραμαγκά, αλλά στηρίξατε τον όμοιο μόνο για την Ελευσίνα. Είστε με συμφέροντα που θέλουν να εξανδραποδίσουν τους εργαζομένους. Βγήκατε πολύ νωρίς στην πιάτσα κ. Τσίπρα. ΄Εχουμε έλλειμμα αντιπολίτευσης».
Ωχ! Τί ήθελε να πει ο ποιητής Ντέπιουτης; Ας σημειωθεί ότι ο Τσίπρας μόλις είχε ολοκληρώσει το ταξίδι του στο Τέξας, απ’ όπου ξεκίνησε την επικών διαστάσεων κωλοτούμπα, προκειμένου να λάβει το χρίσμα, για να γίνει κάποτε πρωθυπουργός της χώρας, αφού τα αφεντικά είχαν διαγνώσει ότι ο ελληνικός λαός είχε κουραστεί και ήθελε κι’ άλλη αλλαγή, αυτοί δε δεν ήθελαν να του χαλάσουν χατίρι.  Μήπως πιάτσα είναι οι πΗΠΑ;  
Σώτος
* Κατά το «αυστηροποιώ», «επικαιροποιώ», «αδειοδοτώ» κ.λπ.
** Ας θυμηθούμε τί δήλωνε το 2013 ο κ. Νικολούδης για το θέμα:
«Παραπέρα θεωρώ με βάση τα όσα είμαι σε θέση να γνωρίζω και με βάση την παγκοίνως γνωστή τακτική των τραπεζών, ότι ο προαναφερθείς κατάλογος δεν μπορεί τεκμηριωμένα να θεωρηθεί ως λογισμικό κάποιας τράπεζας και στη συγκεκριμένη περίπτωση της ελβετικής τράπεζας HSBC δεδομένου ότι είναι λίαν απίθανο έως αδύνατο να δεχθεί κανείς ότι κάποια τράπεζα τηρεί κατάλογο καταθετών – πελατών με βάση την εθνικότητά τους. Μου φαίνεται δηλαδή απίθανο η εν λόγω τράπεζα να τηρούσε έναν κατάλογο περίπου 2.000 ονομάτων Ελλήνων καταθετών». 
-«Κατά την επεξεργασία πληροφοριών - καταλόγων του είδους που προανέφερα είναι δυνατόν να γίνεται ανάμειξή τους, διασταύρωσή τους, κατακερματισμός τους με βάση διάφορα κριτήρια π.χ. ύψος ποσού, ιδιότητα προσώπου το οποίο αφορούν κ.λπ. με σκοπό την καλύτερη εκμετάλλευσή τους και δε νομίζω πως οι παραπάνω ενέργειες μπορούν σε καμία περίπτωση να θεωρηθούν πλαστογραφία – νόθευση – παραποίηση εγγράφου διότι υπενθυμίζω οι πληροφορίες – κατάλογοι μπορεί να είναι γραπτό αλλά δεν είναι ''έγγραφο''». 
-«Θεωρώ όμως υποχρέωσή μου να αναφέρω ότι με βάση τα φορολογικά στοιχεία των προαναφερθέντων προσώπων (σ.σ. συγγενείς του κ. Παπακωνσταντίνου) από το έτος 2000 και μέχρι το έτος 2011, των οποίων έχω γνώση, θεωρώ εξαιρετικά απίθανο το ενδεχόμενο τα πρόσωπα αυτά να έχουν τελέσει αδίκημα φοροδιαφυγής και σε κάθε περίπτωση με βάση τα εισοδήματα που τα πρόσωπα αυτά δήλωσαν όλα τα έτη του προανέφερα όχι απλώς δικαιολογούνται – καλύπτονται τα ποσά που φέρονται ορισμένοι από αυτούς να έχουν καταθέσει στην ελβετική τράπεζα HSBC αλλά και υπερκαλύπτονται και δικαιολογούνται». 
«Στην εκμετάλλευση, αξιοποίηση και χρησιμοποίηση των πληροφοριών του καταλόγου που ονομάστηκε ''λίστα Λαγκάρντ'' τα ίδια τα γεγονότα απέδειξαν ότι ως κρατική μηχανή κάναμε λάθη. Λάθη στρατηγικής, λάθη τακτικής, λάθη επιλογών και λάθη μεθοδολογίας». 
-«Για τα λάθη αυτά ευθύνη, όχι κατ' ανάγκη ποινική, έχουν πολλά πρόσωπα και πολλοί φορείς και βεβαίως το δικό του μερίδιο έχει και ο τέως υπουργός Οικονομικών κατά την άποψη μου όμως δεν έχει το μεγαλύτερο». 
-«Με τον κ. Παπακωνσταντίνου δεν έχω καμία ιδιαίτερη σχέση ούτε είχα ποτέ πέρα από τη συνεργασία μας σε καθαρά θεσμικό επίπεδο. Θεωρώ όμως ότι ως άνθρωπος και ως λειτουργός της Δικαιοσύνης είμαι υποχρεωμένος να πω ότι από όσους συνεργάστηκα σε διάφορα επίπεδα και σε διάφορους τομείς ο κ. Παπακωνσταντίνου είναι ίσως το πρόσωπο που είχε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, τη μεγαλύτερη θέρμη και το μεγαλύτερο άγχος για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και την αύξηση των δημοσίων εσόδων».




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου