Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2017

Ποιές επιχειρήσεις & επαγγελματίες υποχρεούνται να βάλουν μηχάνημα αποδοχής καρτών (POS);

Συνηθισμένη ερώτηση και την απάντηση την ξέρουν ελάχιστοι.
Η απάντηση είναι ....


ΚΑΜΙΑ!

Ο νόμος για το "πλαστικό χρήμα" (Ν.4446/2016), στο άρθρο 65 καθορίζει ότι, οι υπόχρεοι και οι λεπτομέρειες θα καθοριστούν με Υπουργική Απόφαση. Μέχρι να εκδοθεί η Υπουργική απόφαση, τα καταστήματα ΔΕΝ είναι υποχρεωμένα να διαθέτουν POS.
Η μόνη ημερομηνία που έχει καθοριστεί είναι αυτή που προκύπτει από το επόμενο άρθρο (66) του Νόμου και είναι η 1η Φεβρουαρίου 2017, κατά την οποία τα καταστήματα και οι επαγγελματίες, θα πρέπει απλώς να βάλουν μια ενημερωτική πινακίδα στην είσοδο και στο ταμείο, που θα αναφέρει αν δέχονται πληρωμές με κάρτα ή όχι !




Με το άρθρο 65, ν.4446/2016 Φ.Ε.Κ. Α' 240/22.12.2016 καθιερώνεται η υποχρεωτική αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτα, αρχικά με τον καθορισμό ορισμένων κλάδων - δραστηριοτήτων επιχειρήσεων και σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική επικράτεια. Στόχος είναι η τροφοδότηση του Υπουργείου Οικονομικών και της Α.Α.Δ.Ε. (έως 31.12.2016 Γ.Γ.Δ.Ε.) με πλήρη και ολοκληρωμένα στοιχεία που αφορούν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές των επιχειρήσεων, μέσω στοιχείων συναλλαγών που θα διαβιβάζονται από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών[1] .


Συγκεκριμένα, με την παρ. 3 του άρθρου 65 του ως άνω νόμου προβλέπονται μεταξύ άλλων, πως θα καθοριστούν με Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Οικονομικών, οι υπόχρεοι συμμόρφωσης βάσει των κύριων Κ.Α.Δ, η προθεσμία συμμόρφωσής τους (υπόχρεων), οι διαδικασίες και τα δεδομένα παρακολούθησης των τηρούμενων Επαγγελματικών Λογαριασμών στους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών του ν.3862/2010 καθώς και οι κυρώσεις που θα επιβάλλονται σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Ενημέρωση καταναλωτών σχετικά με την αποδοχή καρτών

Με τον ίδιο νόμο, θεσπίζεται πλαίσιο για την υποχρέωση ενημέρωσης των καταναλωτών και τα δικαιώματα μεταξύ αυτών και των επιχειρήσεων, αναφορικά με την αποδοχή καρτών και τη διενέργεια ηλεκτρονικών συναλλαγών με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα καθώς, καθορίζεται και το πλαίσιο προσφυγής των καταναλωτών στις αρμόδιες αρχές στις περιπτώσεις παραβάσεων από τις επιχειρήσεις.

Συγκεκριμένα με το άρθρο 66 του ίδιου νόμου προβλέπονται μεταξύ άλλων πως, οι επιχειρήσεις που αποδέχονται κάρτες πληρωμών υποχρεούνται από την 1η Φεβρουαρίου του 2017 να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την αποδοχή καρτών και μέσων πληρωμής του συστήματος καρτών πληρωμής, με σαφή τρόπο που να μην επιδέχεται παρερμηνείας και με αναγραφή ευκρινώς της πληροφορίας αυτής στην είσοδο του καταστήματος και στο ταμείο καθώς και πως, σε όσους παραβαίνουν την υποχρέωση αυτή, θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ.

Πρόσφατα, ο ιατρικός σύλλογος Αθηνών, ενημέρωσε τα μέλη του, ότι δεν είναι μεν υποχρεωτική η τοποθέτηση POS, αλλά αν ο ασθενής πληρώσει μετρητά, δεν αναγνωρίζεται η δαπάνη. Το κράτος δηλαδή, δεν υποχρεώνει τους επαγγελματίες να έχουν "μηχανάκια", αλλά περιμένει από τους πελάτες να πιέσουν για την τοποθέτηση ! 


Σ.Γ. makpress

ΝΕΩΤΕΡΟ: Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2017


Από σήμερα η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ γνωστοποίηση αποδοχής καρτών

Με το άρθρο 65, ν.4446/2016 Φ.Ε.Κ. Α' 240/22.12.2016 καθιερώνεται η υποχρεωτική αποδοχή ....
μέσων πληρωμής με κάρτα, αρχικά με τον καθορισμό ορισμένων κλάδων - δραστηριοτήτων επιχειρήσεων και σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική επικράτεια. 


Συγκεκριμένα, με την παρ. 3 του άρθρου 65 του ως άνω νόμου προβλέπονται μεταξύ άλλων, πως θα καθοριστούν με Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Οικονομικών, οι υπόχρεοι συμμόρφωσης βάσει των κύριων Κ.Α.Δ, η προθεσμία συμμόρφωσής τους (υπόχρεων), οι διαδικασίες και τα δεδομένα παρακολούθησης των τηρούμενων Επαγγελματικών Λογαριασμών στους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών του ν.3862/2010 καθώς και οι κυρώσεις που θα επιβάλλονται σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Ενημέρωση καταναλωτών σχετικά με την αποδοχή καρτών

Με τον ίδιο νόμο, θεσπίζεται πλαίσιο για την υποχρέωση ενημέρωσης των καταναλωτών και τα δικαιώματα μεταξύ αυτών και των επιχειρήσεων, αναφορικά με την αποδοχή καρτών και τη διενέργεια ηλεκτρονικών συναλλαγών με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα καθώς, καθορίζεται και το πλαίσιο προσφυγής των καταναλωτών στις αρμόδιες αρχές στις περιπτώσεις παραβάσεων από τις επιχειρήσεις.

Συγκεκριμένα με το άρθρο 66 του ίδιου νόμου προβλέπονται μεταξύ άλλων πως, οι επιχειρήσεις που αποδέχονται κάρτες πληρωμών υποχρεούνται από την 1η Φεβρουαρίου του 2017 να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την αποδοχή καρτών και μέσων πληρωμής του συστήματος καρτών πληρωμής, με σαφή τρόπο που να μην επιδέχεται παρερμηνείας και με αναγραφή ευκρινώς της πληροφορίας αυτής στην είσοδο του καταστήματος και στο ταμείο καθώς και πως, σε όσους παραβαίνουν την υποχρέωση αυτή, θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι δικαιούχοι πληρωμών (οι έμποροι δηλαδή) ΔΕΝ είναι υποχρεωμένοι να δέχονται κάρτες. Η υποχρέωση αφορά μόνο στην ενημέρωση ΑΝ δέχονται ή όχι.
Ο έμπορος έχει το δικαίωμα να ΜΗΝ δέχεται κάρτες, απλά πρέπει να το αναγράφει με την εξής πινακίδα:

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Γ.Γ.Ε. αρ. πρωτ.: 89/ 2017 Εφαρμογή άρθρου 66 του νόμου 4446/2016 για την υποχρέωση ενημέρωσης του καταναλωτή σχετικά με την αποδοχή ή μη μέσων πληρωμής με κάρτα (Εφαρμογή άρθρου 66 του νόμου 4446/2016 για την υποχρέωση ενημέρωσης του καταναλωτή σχετικά με την αποδοχή ή μη μέσων πληρωμής με κάρτα) 
Κατηγορία: Οργάνωσης - Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Αθήνα, 31 Ιανουαρίου 2017 
Αρ. Πρωτ: 89 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ 
Γραφείο Γενικού Γραμματέα Ταχ. Δ/νση : Πλατεία Κάνιγγος Ταχ. Κώδικας : 10181 ΑΘΗΝΑ Τηλ: 2131514572 Ε-mail : gen-sec@gge.gr

 ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 

Θέμα: Εφαρμογή άρθρου 66 του νόμου 4446/2016 για την υποχρέωση ενημέρωσης του καταναλωτή σχετικά με την αποδοχή ή μη μέσων πληρωμής με κάρτα. 

1. Το περιεχόμενο της διάταξης Το άρθρο 66 του νόμου 4446/2016 (Α’ 240) ορίζει τα εξής: «Υποχρέωση ενημέρωσης καταναλωτή 

1. Οι δικαιούχοι πληρωμής, οι οποίοι αποδέχονται κάρτες πληρωμών ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την αποδοχή καρτών και μέσων πληρωμής του συστήματος καρτών πληρωμής, με σαφή τρόπο που δεν επιδέχεται παρερμηνείας. Οι πληροφορίες αυτές πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς στην είσοδο του καταστήματος και στο ταμείο. 

2. Στους παραβάτες των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ. 

3. Οι καταναλωτές και οι ενώσεις καταναλωτών δύνανται να υποβάλλουν καταγγελίες για παραβάσεις της παραγράφου 1, οι οποίες υποβάλλονται στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. 

4. Αρμόδια αρχή για τη διενέργεια του ελέγχου και την επιβολή του προστίμου της παραγράφου 2 ορίζεται η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και τα Τμήματα Εμπορίου των Διευθύνσεων Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας. 

5. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης ρυθμίζονται τα ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διενέργεια του ελέγχου, τον τρόπο επιβολής των προστίμων που επιβάλλονται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα κατά τη διαπίστωση της παράβασης, σε εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος. 

6. Τα διοικητικά πρόστιμα του παρόντος εισπράττονται, σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε. - ν.δ. 356/1974, Α΄ 90), και αποδίδονται, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 2946/2001 (Α΄ 224), στον Κρατικό Προϋπολογισμό. 

7. Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου του παρόντος υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της, η οποία ασκείται ενώπιον του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης εφόσον οι διοικητικές κυρώσεις έχουν εκδοθεί από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου, και ενώπιον του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην περιφέρεια του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση της προσφυγής. 

8. Η απόφαση επί της ενδικοφανούς προσφυγής υπόκειται σε προσφυγή ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου του τόπου όπου εδρεύει το όργανο που εξέδωσε την απόφαση επιβολής προστίμου, μέσα στην προθεσμία της παραγράφου 1 του άρθρου 66 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας. 

9. Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ εάν ο υπόχρεος εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής της παραγράφου 1, προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου. 

10. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν από την 1η Φεβρουαρίου 2017, εκτός από τη διάταξη της παραγράφου 5, η οποία ισχύει από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως». 


2. Οι υποχρεώσεις των εμπορικών επιχειρήσεων 
Οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης και παροχής υπηρεσιών που διαθέτουν τερματικά αποδοχής καρτών (POS), οφείλουν να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με τις κατηγορίες πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών τις οποίες δέχονται. 
Συγκεκριμένα, υποχρεούνται να αναρτούν πινακίδα στο ταμείο στην οποία αναγράφεται με ευδιάκριτα και κεφαλαία γράμματα η ένδειξη ως εξής: «Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗΣ, ΧΡΕΩΣΤΙΚΗΣ Η’ ΠΡΟΠΛΗΡΩΜΈΝΗΣ ΚΑΡΤΑΣ», «CONSUMERS MAY PAY WITH CREDIT, DEBIT OR PREPAID CARD». 
Επιπλέον, στην είσοδο του καταστήματος πρέπει να αναγράφονται με ευκρινή τρόπο οι συγκεκριμένες κατηγορίες πιστωτικών, χρεωστικών ή προπληρωμένων καρτών, οι οποίες γίνονται αποδεκτές από κάθε επιχείρηση λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι εξής κατηγορίες καρτών VISA, MASTER CARD, MAESTRO, DINERS, AMERICAN EXPRESS, DISCOVER, UNION PAY. 

Η σχετική ενημέρωση μπορεί να παρέχεται είτε ολογράφως, είτε με παραπομπή στο εμπορικό σήμα κάθε κάρτας (σήμα κατηγορίας κάρτας, όπως στο παρακάτω παράρτημα). 

3. Επιβολή κυρώσεων 
Η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και τα Τμήματα Εμπορίου των Διευθύνσεων Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας επιβάλλουν στους παραβάτες διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ, κατόπιν καταγγελίας καταναλωτή είτε αυτεπάγγελτως διενεργούμενου ελέγχου. 

4. Έννομη προστασία επί της πράξης επιβολής προστίμου 
Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της ανάλογα με την Αρχή που επέβαλε το πρόστιμο, - είτε ενώπιον του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, - είτε ενώπιον του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην περιφέρεια του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση της προσφυγής και υπόκειται σε προσφυγή ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου του τόπου όπου εδρεύει το όργανο που εξέδωσε. 

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ 
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΠΑΠΑΔΕΡΑΚΗΣ

ΝΕΩΤΕΡΟ Πέμπτη, 13 Απριλίου 2017

Ποιοί υποχρεωνονται να βαλουν POS - Η Υπουργική απόφαση

Τις κατηγορίες επαγγελμάτων και επιχειρήσεων που υποχρεούνται, εντός τριών μηνών, να εγκαταστήσουν POS και να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα σύμφωνα με ...
τις διατάξεις του ν.4446/2016 προσδιορίζει Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργείων Οικονομικών και Οικονομίας που υπεγράφη σήμερα.

Όσοι προβούν σε έναρξη δραστηριότητας, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 30 ημερών προ της παρέλευσης της ως άνω προθεσμίας οφείλουν να συμμορφωθούν εντός τεσσάρων μηνών από τη δημοσίευση της ΚΥΑ. Όσοι προβούν σε έναρξη δραστηριότητας ή στη σχετική μεταβολή μετά την παρέλευση της ως άνω προθεσμίας, οφείλουν να συμμορφωθούν εντός μηνός από την έναρξη, ή τη μεταβολή.
Στους παραβάτες επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ. Το πρόστιμο μειώνεται στο ήμισυ εάν καταβληθεί εντός 30 ημερών.
Αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια ελέγχων, την επιβολή των προστίμων και τη βεβαίωση των παραβάσεων ορίζονται η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας της Αγοράς Προϊόντων & Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και Οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας.
Οι υπηρεσίες της Ε.Γ. ΣΔΟΕ και οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, εφόσον στο πλαίσιο των ελέγχων που διενεργούν βάση των αρμοδιοτήτων τους, διαπιστώσουν παράβαση της παρ. 1 του άρθρου 65 του ν. 4446/2016, υποχρεούνται να ενημερώσουν εγγράφως τις προαναφερθείσες αρμόδιες αρχές για τις περαιτέρω ενέργειές τους.


Kατηγορίες επαγγελμάτων και επιχειρήσεων με βάση τον Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ)

33.12 Eπισκευή μηχανημάτων
33.13 Eπισκευή ηλεκτρονικού και οπτικού εξοπλισμού
33.14 Επισκευή ηλεκτρικού εξοπλισμού
35.11 Παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος
35.12 Μετάδοση ηλεκτρικού ρεύματος
35.13 Διανομή ηλεκτρικού ρεύματος
35.14 Εμπόριο ηλεκτρικού ρεύματος
35.21 Παραγωγή φυσικού αερίου
35.22 Διανομή αέριων καυσίμων μέσω αγωγών
35.23 Εμπόριο αέριων καυσίμων μέσω αγωγών
36.00 Συλλογή, επεξεργασία και παροχή νερού
43.21 Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις
43.22 Υδραυλικές και κλιματιστικές εγκαταστάσεις θέρμανσης και ψύξης
45.11 Πώληση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων
45.19 Πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων
45.20 Συντήρηση και επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων
45.32 Λιανικό εμπόριο μερών και εξαρτημάτων μηχανοκίνητων οχημάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα
45.40 Πώληση, συντήρηση και επισκευή μοτοσικλετών και των μερών και εξαρτημάτων τους
47.21 Λιανικό εμπόριο φρούτων και λαχανικών σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.22 Λιανικό εμπόριο κρέατος και προϊόντων κρέατος σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.23 Λιανικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.24 Λιανικό εμπόριο ψωμιού, αρτοσκευασμάτων και λοιπών ειδών αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.25 Λιανικό εμπόριο ποτών σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.26 Λιανικό εμπόριο προϊόντων καπνού σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.30 Λιανικό εμπόριο καυσίμων κίνησης σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.41 Λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.42 Λιανικό εμπόριο τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.43 Λιανικό εμπόριο εξοπλισμού ήχου και εικόνας σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.52 Λιανικό εμπόριο σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.54 Λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συσκευών σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.59 Λιανικό εμπόριο επίπλων, φωτιστικών και άλλων ειδών οικιακής χρήσης σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.61 Λιανικό εμπόριο βιβλίων σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.64 Λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.65 Λιανικό εμπόριο παιχνιδιών κάθε είδους σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.71 Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.72 Λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτινων ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.73 Λιανικό εμπόριο φαρμακευτικών ειδών (φαρμακεία)
47.74 Λιανικό εμπόριο ιατρικών και ορθοπεδικών ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.75 Λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.77 Λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα
55.10 Ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα
55.20 Καταλύματα διακοπών και άλλα καταλύματα σύντομης διαμονής
55.30 Χώροι κατασκήνωσης, εγκαταστάσεις για οχήματα αναψυχής και ρυμουλκούμενα οχήματα
55.90 Άλλα καταλύματα
56.10 Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης
56.30 Δραστηριότητες παροχής ποτών
59.14 Δραστηριότητες προβολής κινηματογραφικών ταινιών
61.10 Ενσύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες
61.20 Ασύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες
61.30 Δορυφορικές τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες
69.10 Νομικές δραστηριότητες
69.20 Δραστηριότητες λογιστικής, τήρησης βιβλίων και λογιστικού ελέγχου• παροχή φορολογικών συμβουλών
71.11 Δραστηριότητες αρχιτεκτόνων
71.12 Δραστηριότητες μηχανικών και συναφείς δραστηριότητες παροχής τεχνικών συμβουλών
75.00 Κτηνιατρικές δραστηριότητες
77.11 Ενοικίαση και εκμίσθωση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων
77.12 Ενοικίαση και εκμίσθωση φορτηγών
77.21 Ενοικίαση και εκμίσθωση ειδών αναψυχής και αθλητικών ειδών
77.22 Ενοικίαση βιντεοκασετών και δίσκων
77.29 Ενοικίαση και εκμίσθωση άλλων ειδών προσωπικής ή οικιακής χρήσης
79.11 Δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων
79.12 Δραστηριότητες γραφείων οργανωμένων ταξιδιών
85.20 Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
85.31 Γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση
85.32 Τεχνική και επαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση
85.41 Μεταδευτεροβάθμια μη τριτοβάθμια εκπαίδευση
85.51 Αθλητική και ψυχαγωγική εκπαίδευση
85.53 Δραστηριότητες σχολών οδηγών
85.59 Άλλη εκπαίδευση π.δ.κ.α.
86.10 Νοσοκομειακές δραστηριότητες
86.21 Δραστηριότητες άσκησης γενικών ιατρικών επαγγελμάτων
86.22 Δραστηριότητες άσκησης ειδικών ιατρικών επαγγελμάτων
86.23 Δραστηριότητες άσκησης οδοντιατρικών επαγγελμάτων
87.10 Δραστηριότητες νοσοκομειακής φροντίδας με παροχή καταλύματος
87.20 Δραστηριότητες φροντίδας με παροχή καταλύματος για άτομα με νοητική υστέρηση, ψυχικές διαταραχές και χρήση ουσιών
87.30 Δραστηριότητες φροντίδας με παροχή καταλύματος για ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία
87.90 Άλλες δραστηριότητες φροντίδας με παροχή καταλύματος
88.91 Δραστηριότητες βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών
90 Άλλες δραστηριότητες ανθρώπινης υγείας
92.00 Τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα
93.13 Εγκαταστάσεις γυμναστικής
93.21 Δραστηριότητες πάρκων αναψυχής και άλλων θεματικών πάρκων
93.29 Άλλες δραστηριότητες διασκέδασης και ψυχαγωγίας
95.11 Επισκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών και περιφερειακού εξοπλισμού
96.02 Δραστηριότητες κομμωτηρίων, κουρείων και κέντρων αισθητικής