Τετάρτη 19 Απριλίου 2017

Έχουμε εξελίξεις στο θέμα του ΟΑΣΘ

-"το νομοσχέδιο θα αφορά μόνο τον φορέα σχεδιασμού, το νομοσχέδιο για τον ΟΑΣΘ θα έρθει το ...2018" (μην το δένετε κόμπο!), λέει ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ
-"σε δεύτερο χρόνο, μετά το 2018 θα....
συγκροτηθεί ο δεύτερος φορέας ο οποίος θα εκτελεί την οδική αστική συγκοινωνία, στη θέση του ΟΑΣΘ. Ο ΟΑΣΘ θα συνεχίσει να ασκεί το έργο της αστικής συγκοινωνίας καθώς αυτό προβλέπεται από την ισχύουσα σύμβαση, η οποία ωστόσο, ολοκληρώνεται δύο χρόνια μετά τη λειτουργία του μετρό.", ξαναλένε οι κυβερνητικές πηγές, μόνο που η ισχύουσα σύμβαση ΔΕΝ λήγει σε δύο χρόνια όπως ψευδέστατα και με διάθεση να υποτιμήσουν τη νοημοσύνη των Θεσσαλονικέων, αφήνουν να εννοείται.

Η σύμβαση του ΟΑΣΘ (Νόμος 3652/2008) λήγει δυό χρόνια μετά την ολοκλήρωση του μετρό ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΕΚΤΑΣΕΩΝ ΑΥΤΟΥ (τροποποιήσεων της αρχικής σύμβασης), δηλαδή πρακτικά ποτέ, καθώς οι έννοιες "ολοκλήρωση" και "τυχόν τροποποιήσεων" είναι εξαιρετικά ασαφείς υπέρ του ΟΑΣΘ. Σημειωτέον ότι σύμφωνα με επιστολή του αναδόχου,  η βασική γραμμή θα ολοκληρωθεί μετά το 2023, άρα η σύμβαση του ΟΑΣΘ θα πάει μετά το 2025, χωρίς καν να λάβουμε υπόψη μας τις τροποποιήσεις (επεκτάσεις) του έργου, που θα τελειώσουν γύρω στο 2030, αν όλα πάνε καλά.



ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ: 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ξέρει ότι δεν μπορεί να αλλάξει φορέα, δεν μπορεί να καταργήσει τον ΟΑΣΘ -και δεν το θέλει κιόλας στην πραγματικότητα- και να κάνει νέο κρατικό φορέα και οι δήθεν διαβουλεύσεις είναι για το θεαθήναι. Δεν θα υπάρξει ΠΟΤΕ νέος κρατικός φορέας. Θα υπάρξει βόλεμα λίγων ακόμη ημετέρων σε "φορέα σχεδιασμού" κι άλλα "όργανα" που συστήνονται για να βολεύονται κομματόσκυλα. Επι της ουσίας, για αυτά που ενδιαφέρουν τους κατοίκους της πόλης δεν θα αλλάξει τ-ί-π-ο-τ-ε. Η κυβέρνηση εφαρμόζει το σύστημα "βάρα συσσίτιο" (δείτε οπωσδήποτε τι είναι ΕΔΩ).


Το Προσχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για το Αστικό Συγκοινωνιακό Έργο της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, ήταν το αποκλειστικό θέμα συζήτησης σε ειδική συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΕΔΚΜ και των Δημάρχων της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε την Μ. Πέμπτη 13 Απριλίου 2017. Το Υπουργείο είχε ζητήσει να αποσταλούν οι επί του Προσχεδίου απόψεις και παρατηρήσεις της ΠΕΔΚΜ και των Δήμων της Π.Ε. Θεσσαλονίκης μέχρι τις 19 Απριλίου 2017. Με επιστολή του προς τον Υπουργό κ. Χ. Σπίρτζη, ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας κ. Λάζαρος Κυρίζογλου, Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, ζητεί:

(α) την παράταση αυτής της προθεσμίας έως τις 9 Μαΐου 2017, ώστε να καταστεί δυνατή τόσο η έκφραση των απόψεων όλων των Δήμων της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (δεδομένου ότι λόγω της διανυόμενης πασχαλινής περιόδου δεν είναι ευχερής η σύγκληση των συλλογικών δημοτικών οργάνων), όσο και η εκ μέρους της ΠΕΔΚΜ συγκέντρωση όλων των ανωτέρω απόψεων και παρατηρήσεων, και

(β) την πραγματοποίηση συνάντησης της Ε.Ε. της ΠΕΔΚΜ και των Δημάρχων της Π.Ε. Θεσσαλονίκης με τον Υπουργό κ. Χ. Σπίρτζη, σε όποια ημερομηνία μετά την 9η Μαΐου 2017 κριθεί πρόσφορη από τον κ. Υπουργό, προκειμένου να συζητηθούν κατά το δυνατόν αναλυτικά οι διατάξεις του Προσχεδίου Νόμου. Με άλλη επιστολή του, προς τους κ.κ. Δημάρχους της Π.Ε. Θεσσαλονίκης, ο κ. Πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ παραθέτει το από κοινού, κατά την συνάντηση της 13ης Απριλίου, συμφωνηθέν χρονοδιάγραμμα και υπενθυμίζει πως όλοι οι Δήμοι της Π.Ε. Θεσσαλονίκης θα πρέπει να έχουν αποστείλει στην ΠΕΔΚΜ τις επί του Προσχεδίου παρατηρήσεις τους το αργότερο μέχρι τις 28 Απριλίου 2017.-