Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2017

Σπίρτζης : Του χρόνου έρχεται ο 1ος συρμός Μετρό στη Θεσσαλονίκη - μεταφέρονται τα γραφεία του ΟΑΣΘ

Τον Σεπτέμβριο του 2018 πρόκειται να αφιχθεί στο αμαξοστάσιο πυλαίας του μετρό Θεσσαλονίκης, ο πρώτος εκ των συνολικά....
18 συρμών (τέσσερα βαγόνια έκαστος), ενώ εντός των επόμενων δέκα ημερών αναμένονται στον χώρο οι ράγες. Στο τέλος του επόμενου έτους θα ηλεκτροδοτηθεί. Τα στοιχεία δόθηκαν κατά τη σημερινή επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, στο project. Οι υπόλοιποι 17 συρμοί θα κάνουν εμφανιστούν στο αμαξοστάσιο Πυλαίας σταδιακά και όλοι θα βρίσκονται στη θέση τους τέλος του επόμενου έτους, αρχές του 2019.

Το έργο αμαξοστάσιο Πυλαίας βρίσκεται στο 60%, ενώ όπως επισήμανε ο κ. Σπίρτζης, σε ποσοστό 90% έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες πολιτικού μηχανικού και το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ξεκινά η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανικού εξοπλισμού. Εντός του αμαξοστασίου Πυλαίας βρίσκεται και το Κέντρο Ελέγχου του μετρό της πόλης και σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη «από αυτό το κέντρο ελέγχου, θα ελέγχεται όλη η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, με το αυτόματο σύστημα που έχει προβλεφθεί».

Τονίζοντας ότι στο αμαξοστάσιο Πυλαίας «χτυπά» η καρδιά του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Σπίρτζης προανήγγειλε ότι σε αυτό θα στεγαστούν όλοι οι συγκοινωνιακοί φορείς της πόλης (ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ), ενώ όπως συμπλήρωσε «προφανώς, θα κρατήσει κάποια γραφεία και η Αττικό Μετρό για τις επεκτάσεις που θα γίνουν». Ειδικά για τις επεκτάσεις του δικτύου, ο υπουργός είπε: «Σε λίγο καιρό θα έχουμε ευχάριστα νέα για τις επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης».


Μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι το έργο βρίσκεται στην τελική του ευθεία και ότι τηρούνται «πιστά» τα χρονοδιαγράμματα και ευχήθηκε στους μηχανικούς που μελέτησαν, συμμετέχουν και κατασκευάζουν το έργο, αλλά και στους εργαζόμενους, «να καμαρώσουν σε λίγο καιρό την ολοκλήρωση του αμαξοστασίου».

Ο υπουργός είπε ακόμη ότι στο αμαξοστάσιο Πυλαίας προβλέπονται γραφειακές εγκαταστάσεις 10.000 τ.μ, εκτός από τους αποθηκευτικούς χώρους, αυτούς της συντήρησης, των συνεργείων κ.λπ. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, σημείωσε ότι δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να γίνει κάποια πρόβλεψη σχετικά με τον αριθμό των εργαζομένων που θα απασχολούνται στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας. «Εκτίμηση προς τα κάτω μπορεί κάποιος να κάνει αυτή τη στιγμή, προς τα πάνω όχι. Και αυτό γιατί σε λίγο καιρό θα έχουμε ευχάριστα νέα για τις επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης, οπότε θα χρειαστούν περισσότεροι εργαζόμενοι» είπε.

Κατά τη σημερινή επίσκεψη του κ. Σπίρτζη στο αμαξοστάσιο Πυλαίας, έδωσαν το «παρών» η διοίκηση της Αττικό Μετρό δια του προέδρου της Γιάννη Μυλόπουλου, και τοπικοί άρχοντες κυρίως του Δήμου Καλαμαριάς.

Υπενθυμίζεται ότι το αμαξοστάσιο Πυλαίας εκτείνεται σε έκταση 50.000 τ.μ, ενώ έχει δομημένη επιφάνεια 120.000 τ.μ. και το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ. Όπως επισήμανε ο κ. Μυλόπουλος, «πρόκειται για το πιο εντυπωσιακό έργο του μετρό, με ένα επιβλητικό σύμπλεγμα κτιρίων με μικτές κατασκευές και σιδερένια ζευκτά και γερανογέφυρες. Εδώ θα γίνεται ο σταυλισμός και η συντήρηση του τροχαίου υλικού, εδώ θα είναι το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του αυτόματου, χωρίς μηχανοδηγούς συστήματος κι από εδώ θα διοικείται το έργο».

Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, από το συγκεκριμένο αμαξοστάσιο «θα ξεκινούν κι σε αυτό θα καταλήγουν οι σήραγγες του μετρό, που ήδη διαπερνούν την πόλη μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό».


Σπίρτζης κατά Fraport

«Η κοινοπραξία Fraport, που ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ/ΜΠΕ «Πρακτορείο», σχολιάζοντας δημοσιεύματα, που αναφέρονται σε τριβές στις σχέσεις της γερμανικής εταιρείας με το ελληνικό δημόσιο, με επίμαχο ζήτημα τα έργα αναβάθμισης στους διαδρόμους απογειώσεων και προσγειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία».

«Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη, από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν», είπε ο κ.Σπίρτζης, καλώντας τη γερμανική εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει» και «να αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς, που τα επιβλέπουν».

Ο υπουργός διευκρίνισε πως, αν υπάρχει κάποιο άλλο αίτημα από την πλευρά της εταιρείας, «υπάρχει η διαδικασία μέσα στη σύμβασή τους για επίλυση των διαφορών». «Πριν λίγους μήνες η Fraport ήταν εκείνη που παρακαλούσε να μην συνεχιστούν τα έργα και να πάνε λίγο πίσω, για να μπορέσει να λειτουργήσει τους τουριστικούς μήνες το αεροδρόμιο. Τι άλλαξε; Γιατί δεν είπε πριν λίγους μήνες να ακυρωθεί και να μη συνεχιστεί το έργο;», διερωτήθηκε και εξήγησε: «Όταν έδωσε την προσφορά της, ή όταν ήταν να γίνει η σύμβαση για την παραχώρηση των αεροδρομίων, δεν έκανε καμία παρατήρηση για το έργο, όταν είχε όλα τα στοιχεία στη διάθεσή της και στα χέρια της, όταν είχε πρόσβαση στα αεροδρόμια, όταν έκανε όποια μέτρηση ήθελε, όταν μπορούσε να πάρει όποιες μελέτες ήθελε…».

Ο κ. Σπίρτζης παρατήρησε, εξάλλου, πως «αξίζει τον κόπο να δούμε ποιοι επηρεάζονται -να το πω ευγενικά- από την κάθε φορά λειτουργία και φιλολογία της Fraport και βγαίνουν ως νομικοί και εμπορικοί αντιπρόσωποί τους». «Φαντάζομαι να το σταματήσουν, γιατί μετά θα αρχίσουμε να λέμε και τα ονόματα, ποιοι σε κάθε φάση, για κάθε αίτημα που έχει μία εταιρεία, η οποία έχει σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο, βγαίνουν και διαφημίζουν και τεκμηριώνουν τα αιτήματα συγκεκριμένων εταιρειών», σημείωσε.

Πηγή: in.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ